KB5001330

Print Friendly, PDF & Email

Kwietniowa aktualizacja Windows 10 została już udostępniona na wszystkich wspieranych wersjach OS-u Microsoftu. Myśleliśmy, że o pierwszych powodowanych przez nią problemach będziemy donosić dopiero za tydzień, może dwa, ale wygląda na to, że internauci doświadczają ich już teraz. W trzy dni po opublikowaniu łatki Windows 10 KB5001330 związanych z nią głosów krytyki jest na tyle dużo, że dotarły także do nas.

Windows 10 KB5001330 – problemy

Poprawki zbiorcze udostępnione w drugi wtorek kwietnia przekazane zostały użytkownikom systemów Windows 10 20H2 i 2004 w postaci patcha o numerze KB5001330. Obowiązkowa aktualizacja zabezpieczeń, wydana w ramach cyklu Patch Tuesday, miała na celu naprawienie kilku znanych luk i zażegnanie problemów spowodowanych przez poprzednią aktualizację. Jak zawsze, pojawiły się nowe.

Użytkownicy Windows 10 zgłaszają najczęściej problemy z procesem instalacji (standardowy brak możliwości zainstalowania łatki, błędy 0x800f081f, 0x800f0984, 0x800f0922), spadki wydajności działania systemu (mniejsza liczba klatek w grach) już po jej pomyślnym przeprowadzeniu, awarie systemu objawiające się w postaci niebieskich ekranów śmierci (BSOD) oraz błędy z profilami użytkowników.

„Mam problem z błędem instalacji KB5001330 o numerze 0x800f0984. Dzieje się tak na Surface Studio 2 i Pro 7. To już drugi miesiąc z rzędu, kiedy Microsoft nie potrafi sprawnie przeprowadzić zbiorczej aktualizacji na moich komputerach. Instalacja zatrzymuje się na 20%, potem znowu przy 73% (inaczej niż w zeszłym miesiącu 40%), potem na 100%, po czym kończy się niepowodzeniem” – pisze jeden z internautów.

„W trakcie aktualizacji Windows 10 zobaczyłem niebieski ekran śmierci i komunikat, że któryś sterownik nie jest już dostępny lub wspierany. Pozwoliłem systemowi Windows zastosować proces naprawy. Aktualizacja zainstalowała się pomyślnie, ale komputer wyświetlił BSOD dwa razy na przestrzeni kilku godzin. Odinstalowałem aktualizację. Nie jestem jedynym, któremu się to przytrafiło, więc proponuję nie instalować tej aktualizacji” – pisze jeden z internautów.

Windows 10 źle działa – jak naprawić?

Jeśli po zainstalowaniu kwietniowej aktualizacji doświadczasz problemów ze stabilnością działania swojego komputera, możesz łatwo odinstalować poprawkę KB5001330. Jak odinstalować aktualizację Windows 10?

1. Kliknij prawym przyciskiem myszy na Menu Start i wybierz „Ustawienia”.
2. Wybierz „Aktualizacja i zabezpieczenia”, a następnie „Windows Update”.
3. Kliknij na „Wyświetl historię aktualizacji”, a później „Odinstaluj aktualizacje”.
4. Z listy wybierz KB5001330 i kliknij przycisk „Odinstaluj”.

Uwaga: aby zobaczyć pełną nazwę aktualizacji prawdopodobnie będziesz musiał zwiększyć szerokość kolumny „Nazwa”.

Źródło: instalki.pl


Dziękuję Ci, za poświęcony czas na przeczytanie tego artykułu. Jeśli był on dla Ciebie przydatny, to gorąco zachęcam Cię do zapisania się na mój newsletter, jeżeli jeszcze Cię tam nie ma. Proszę Cię także o “polubienie” mojego bloga na Facebooku oraz kanału na YouTube – pomoże mi to dotrzeć do nowych odbiorców. Raz w tygodniu (niedziela punkt 17.00) otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach / projektach zanim staną się publiczne. Możesz również pozostawić całkowicie anonimowy pomysł na wpis/nagranie.

Link do formularza tutaj: https://beitadmin.pl/pomysly

Pozostaw również komentarz lub napisz do mnie wiadomość odpisuję na każdą, jeżeli Masz jakieś pytania:).

2 komentarze do “KB5001330”

  1. Niestety nie mogę odinstalować kb5001330, pojawia się błąd, ze nie wszystkie elementy aktualizacji zostały odinstalowane.

    Co począć? 🙁

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

beitadmin.pl - Droga Administratora IT