Pracując w chmurze (np. Azure) musisz mieć pewność, że dostęp do swojej części infrastruktury będzie ciągły o każdej porze. Tyle teoria, jak to wygląda w praktyce? No cóż to tylko komputery, zdarzają się nieprzewidziane problemy, jednak można je ograniczyć, tworząc infrastrukturę w odpowiedni sposób.
Czym jest SLA?
Service Level Agreement (SLA) – umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług, to dokument szczególny, określający na jakim minimalnym poziomie dostawca świadczyć będzie określone usługi klientowi. SLA dotyczy również chmury, jednak tutaj dostawca daje nam możliwość dostosowania poziomu SLA do naszych potrzeb.
Nikt nie zagwarantuje 100% dostępności, jednak im wartość bliższa temu poziomowi, tym lepiej. Dlatego słów kilka o konkretnych poziomach SLA w zależności od konfiguracji.
- Pojedyncza maszyna wirtualna (VM) – Azure zapewnia SLA na poziomie 99,9%,
- Availability Sets – czym jest w kolejnych wpisach, natomiast posiada SLA na poziomie 99,95%,
- Availability Zones – wspominałem w poprzednim wpisie, ale również stworzę oddzielny wpis, jak widzisz posiada dostępność na pozimie 99,99%,
- Ostatnią możliwością jest duplikowanie infrastruktury na inny region
Podsumowanie
Ważny jest odpowiedni dobór tworzenia infrastruktury opartej o VM, aby zabezpieczyć dane możliwe dobrze. Nie uda się zabezpieczyć wszystkiego w 100%, ale warto podejść do tego tematu maksymalnie skupionym.
Dziękuję Ci, za poświęcony czas na przeczytanie tego artykułu. Jeśli był on dla Ciebie przydatny, to gorąco zachęcam Cię do zapisania się na mój newsletter, jeżeli jeszcze Cię tam nie ma. Proszę Cię także o “polubienie” mojego bloga na Facebooku oraz kanału na YouTube – pomoże mi to dotrzeć do nowych odbiorców. Raz w tygodniu (niedziela punkt 17.00) otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach / projektach zanim staną się publiczne. Możesz również pozostawić całkowicie anonimowy pomysł na wpis/nagranie.
Link do formularza tutaj: https://beitadmin.pl/pomysly
Pozostaw również komentarz lub napisz do mnie wiadomość odpisuję na każdą, jeżeli Masz jakieś pytania:).