5 cech pożądanych u Administratora IT

Print Friendly, PDF & Email

Zastanawiasz się jakie cechy powinien mieć Administrator IT? Jesteśmy bardzo często niewidoczni, przez niektórych postrzegani jako dziwacy, którzy mówią w jakimś dziwnym języku, którego nikt nie rozumie i do tego zarabiamy dużo więcej od innych. Jakieś DNS’y, domeny, VLAN’y, przepustowość, jaramy się każdą nowinką ze świata IT. Jednak przychodzi moment, w którym i tak wszyscy przychodzą gdzie? Ano do nas. Często za pięć dwunasta gdy już zaczęło się palić. I wtedy wychodzi kto tak naprawdę jest potrzebny w firmie. Wtedy godziny przy komputerze, uczenie się tego wszystkiego nabiera sensu i pomaga bardzo szybko rozwiązać problemy. Stare powiedzenie mówi, że rzeczy niemożliwie robimy od ręki na cuda trzeba poczekać do 24h:). Poniżej nieco subiektywna ale jednak chyba prawdziwa lista cech niezbędnych nam Adminom IT.

  1. Użytkownik zło konieczne – zapewne również ty czasami masz dość ciągłego zrzędzenia, że coś działa wolno, że to trzeba zmienić etc. Zgoda, jednak czasami użytkownik przynosi istotne informacje, które pomagają rozwiązywać pewne problemy w infrastrukturze. Pierwszą cechą czy raczej współzależnymi cechami są: komunikatywność oraz umiejętność słuchania innych.
  2. Rozwój – ta cecha potrzebna nie tylko w IT, ale pokazująca czy osoby, które chcą pracować jako Administrator IT lub już pracują, robią to z pasji czy tylko dla pieniędzy. Ta druga opcja może długo nie pociągnąć. Oczywiście za wiedzę trzeba odpowiednio zapłacić, jednak nudna praca za dobre pieniądze to raczej ślepa uliczka na przyszłość.
  3. Problemy – każdy dzień może przynieść armagedon, więc konieczne jest oczywiście wraz ze zdobywanym doświadczeniem w miarę możliwości uprzedzenie ich wystąpienia. Czasami warto wymusić inwestycję niż później tłumaczyć się dlaczego nie działa.
  4. Perfekcjonizm – dbanie o szczegóły u niektórych wywołuje mdłości. Jednak panowanie nad często rozległą infrastrukturą wymaga wypisania ton formularzy. W chwili kryzysowej łatwiej odszukać w dobrze opisanej dokumentacji potencjalnego rozwiązania, niż biegać i zastanawiać się co robić.
  5. Biznes – to chyba najmniej lubiany zakres obowiązków. Rozwiązywanie problemów na styku biznes/IT często kończy się problemami. Jednak dziś nie da się od tego uciec, więc poszerzanie wiedzy również w tym zakresie jest ważne i potrzebne do płynnego rozwoju biznesu a tym samym udowodnienia własnej wartości, materializującej się również w $$$.

Takie przemyślenia w nieciekawych czasami, które jednak prędzej czy później miną i znów będzie potrzeba nas więcej. Jednak tak jak napisałem powyżej, inni docenią nas bardziej jeżeli będziemy dobrze przygotowani merytorycznie i elastyczni w tym co robimy. Jest nas potrzeba oczywiście mniej w stosunku do innych specjalności, jednak to od nas zależy czy infrastruktura będzie działać w prawidłowy sposób.

Print Friendly, PDF & Email

Dziękuję Ci, za poświęcony czas na przeczytanie tego artykułu. Jeśli był on dla Ciebie przydatny, to gorąco zachęcam Cię do zapisania się na mój newsletter, jeżeli jeszcze Cię tam nie ma. Proszę Cię także o “polubienie” mojego bloga na Facebooku oraz kanału na YouTube – pomoże mi to dotrzeć do nowych odbiorców. Raz w tygodniu (niedziela punkt 17.00) otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach / projektach zanim staną się publiczne. Możesz również pozostawić całkowicie anonimowy pomysł na wpis/nagranie.

Link do formularza tutaj: https://beitadmin.pl/pomysly

Pozostaw również komentarz lub napisz do mnie wiadomość odpisuję na każdą, jeżeli Masz jakieś pytania:).

Dodaj komentarz

beitadmin.pl - Droga Administratora IT